Extrase din presa despre filmele lui Razvan Georgescu

Press reviews


Revelatia festivalului (Festivalul Filmului Romanesc de la Londra - n.red.) a fost pentru mine lungmetrajul documentar Testimony de Razvan Georgescu, o coproductie Germania-Romania, un documentar personal. Marturiile sugerate de titlul filmului apartin unor artisti din Germania, SUA si Romania (intervievati in locurile de care ei sint legati afectiv), care au creat opere inspirate din confruntarea lor cu moartea. Razvan Georgescu foloseste inteligent – lucru rar intilnit in documentarele romanesti – muzica si voice-over-ul auctorial (care puncteaza momentele-cheie din structura filmului). Imaginile superbe suplinesc cuvintele pentru a ne face sa intram in atmosfera, iar excelentele secvente de montaj (care apropie, de exemplu, muzica, sculptura si – inevitabil, dat fiind ca este un documentar de autor, nu de arta – medicina) creeaza momente memorabile. Un film impresionant, care abordeaza cu naturalete un subiect foarte dificil -linia subtire dintre viata si moarte-, fara a cadea prada cliseelor si atitudinilor patetice.”(Mihai Fulger in “Observatorul Cultural” /Romania)

__________________________________________________________________

Este absolut remarcabil modul in care, in TESTIMONIAL“ Razvan Georgescu reuseste sa abordeze aceasta tema dramatica fara vreo umbra de patetism, cu o detasare uluitoare, aproape chirurgicala.”

(Liviu Antonesei in “Cotidianul”/Romania)

__________________________________________________________________

“TESTIMONIAL” este titlul unui film de Razvan Georgescu. Un film cutremurator cu artisti din Germania, Statele Unite si Romania, artisti care lupta cu boli si suferinte dintre cele mai mari, care isi privesc destinul in fata si au curajul sa se ia la trinta cu el. Frumusetea interioara a artistilor din filmul lui Razvan Georgescu te face sa lasi capul in jos si sa plingi. Ascultindu-le marturiile de pe ecran esti ridicat inspre o zona a iubirii de aproape, o zona unde tirania patimilor egoiste slabeste(…)”

(Pia Branzeu in “Orizont”/Romania)

___________________________________________________________________



A very well constructed and inspiring film on the healing nature of art“
(Tue Steen Muller in “Filmkommentaren”/Denmark)
____________________________________________________________________

Ein großartiger Film (…) Ein bewegender, poetischer Film, der nachklingt.”
(HR-„Hauptsache Kultur“)
____________________________________________________________________
Der Dokumentarfilm geht unter die Haut.
Dem Filmemacher gelingt es, mit dem todkranken Maler Jörg Immendoff und dem amerikanischen Videokünstler Bill Viola offen über ein Tabu -Thema zu reden (Anm. der Red.: dem eigenen Tod). Am Ende nach 90 Minuten läuft der Countdown ab. Die Zeit des Films ist um. Aber Razvan Georgescu lebt. Er hat sein Verfallsdatum überdauert. Ein Film mit einer grandiosen Botschaft (...)“
(ZDF-„Aspekte“/Deutschland)
____________________________________________________________________

As for “TESTIMONY” this powerfull study of creative people fighting to beat death in their own way is directed with panache by Romanian documentary maker Razvan Georgescu who knows the theme all to well. When he was diagnosed with terminal brain cancer, Georgescu, after the initial shock, decided to make a film about what artists and other creative types do when faced with death themselves”

(PRAVO – Czech Republic)
Le réalisateur Razvan Georgescu est à la charnière entre la vie et la mort : à 38 ans, il vient d'apprendre qu'il souffre d'une tumeur au cerveau. Selon le corps médical, le temps lui est désormais compté avec parcimonie. Trois ans peut-être, un peu plus, un peu moins, qui peut le dire ? « Préparez-vous », lui conseillent simplement ses médecins. Se préparer ? Oui, mais comment ?
C'est à cette question que Razvan Georgescu cherche à répondre à travers ce document poignant. Comment, lorsque l'on se sait atteint d'un mal incurable se préparer à l'inexorable, vivre simplement avec cette idée fixe. Le réalisateur est allé à la rencontre d'artistes qui, eux aussi, sont sur cette passerelle instable entre vie et trépas. Cette expérience nourrit-elle ou freine-t-elle leur pulsion créatrice ?
« Le bonheur ne garantit pas une bonne toile », explique le peintre Jörg Immendorff. De Venise à New York, en passant par Los Angeles et Sienne, grâce à la douceur et à la beauté profonde de ses images, Razvan Georgescu parvient, contre toute attente, à nous insuffler le goût intense du bonheur de vivre.

(LE MONDE-France)